Rugaciune de Pierre Teilhard de Chardin (1881-1955)

 

Après t’avoir aperçu

comme Celui qui est « un plus que moi-même »,
fais, mon heure étant venue,
que je te reconnaissance sous les espèces de chaque
puissance – étrangère ou ennemie-
qui semblera vouloir me détruire ou me supplanter.

Lorsque sur mon corps – et bien plus sur mon esprit-
commencera à marquer l’usure de l’âge
quand fondra sur moi du dehors
– ou naîtra en moi du dedans –
le mal qui amoindrit ou emporte;
à la minute douloureuse où je prendrai tout à coup
conscience que je suis malade ou que je deviens vieux;
à ce moment dernier, surtout,
où je sentirai que je m’échappe à moi-même,
absolument passif aux mains des grandes forces
inconnues qui m’ont formé;
à toutes ces heures sombres,

donne-moi de comprendre que c’est Toi
– pourvu que ma foi sois assez forte –
qui écarte douloureusement les fibres de mon être
pour pénétrer jusqu’aux moelles de ma substance,
pour m’emporter en Toi.

Când voi fi învăţat să te privesc, Doamne,

ca pe acela care este cineva „mai mult decât mine însumi”,

dăruieşte-mi, când va sosi acel ceas,

să te recunosc sub forma oricărei puteri străine ori duşmane

ce va încerca să mă distrugă sau să facă din mine un altcineva.

 Când va începe să se arate uzura vârstei pe trupul meu,

şi mai rău încă, pe cugetul meu; când se va năpusti din afară asupra mea,

sau se va naşte dinăuntru, un rău ce micşorează sau ucide;

în ceasul dureros când îmi voi da seama brusc că sunt bolnav

sau că am îmbătrânit;

mai cu seamă în ceasul când voi simţi că-mi pierd puterea

asupra persoanei mele, când voi fi lăsat, neputincios,

în seama marilor puteri necunoscute ce m-au plămădit;

 în toate acele ceasuri întunecate, dăruieşte-mi, Doamne al meu,

să înţeleg –  o, de va fi credinţa mea atunci îndeajuns de tare –

că Tu eşti acela ce îndepărtează dureros fibrele fiinţei mele,

spre a-mi pătrunde substanţa până la măduvă, înainte de a mă lua la Tine.

 

Lasă un răspuns

