Mirosul discret de țigară

 

Ceea ce pare normal în toate tarile civilizate, sa nu fumezi in spatii publice, sa nu fumezi in apropiere de copii, etc trece înca la noi ca o interdictie abuziva. Pentru ca, nu-i asa, tigara îl ajuta pe fumator:

  • sa fie el însusi
  • sa socializeze
  • sa-si umple golul din suflet

Si alte nerozii, la care fumatorii tin mortis, cu riscurile stiute… „Cancerul e pentru altii”.

Va veni totusi vremea când legea antifumat va intra in vigoare, nu se poate altfel. Multumesc dnei profesoare pentru marturie.

diacritica

M-am născut și am crescut într-o familie de fumători. Pentru mine mirosul discret de țigară are ceva din copilărie, din ”acasă”, din tata venit seara de la serviciu.

N-am fumat niciodată. Nu mi-am aprins nici măcar o țigară, ”de curiozitate”, pentru că pur și simplu n-am avut curiozitatea asta.
N-am militat niciodată împotriva fumatului.
Mi-am însoțit întotdeauna prietenii fumători la zona de fumători. (Dar nici unul, niciodată, n-a zis ”ai venit de cinci ori cu mine la fumători, de data asta merg eu cu tine la nefumători”. Nici unul, niciodată.)
La mine acasă se fumează. Unii au fumat la fereastră. Alții, fumători înrăiți, au fumat doar două țigări, știindu-se în casă de nefumători. Alții au fumat zece, pentru că din ”poți să fumezi” au înțeles ”poți să fumezi oricât”.

Din câte mi-aduc aminte, doar doi oameni am încercat a-i convinge să se lase de fumat. În adolescență, pe tata…

Vezi articol original 874 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

