Cu gândul la cei care sufera în zilele astea

Rugăciune de duminică dimineaţa  (Etty Hilesum, Fragment de Jurnal)

Ce vremi cumplite trăim, Doamne. În noaptea asta, pentru prima oară, am stat trează în întuneric, cu ochii arzându-mi, iar şiruri peste şiruri de imagini de suferinţă omenească mi se perindau neîncetat în gând.

Am să-ţi făgăduiesc ceva, Doamne, un fleac de fapt : mă voi feri să atârn de ziua de azi, ca tot atâtea poveri grele, angoasele pe care mi le stârneşte gândul la ce va urma. Dar am nevoie să exersez. Deocamdată, fiecărei zile îi ajunge răul ei.

Am să te ajut, Doamne, să nu te stingi în mine, dar nu te pot asigura dinainte de nimic. Un lucru îl văd tot mai limpede: nu Tu ne poţi ajuta, ci noi Te putem ajuta; iar făcând-o, ne ajutăm pe noi înşine. Este tot ceea ce se poate salva în vremile acestea, şi singurul lucru care are importanţă: puţin din Tine în noi, Doamne al meu. Poate vom reuşi să te scoatem la lumină în sufletele devastate ale celorlalţi.

Etty Hillesum, Jurnal (11 iulie 1942)

IMG_4616c

Lasă un răspuns

