Erri de Luca

Dintr-un interviu cu Erri de Luca, scriitor italian, om de stânga, alpinist, cititor asiduu si …agnostic al Bibliei, în original

Intrebare “L’Obs”:

Se stie ca cititi in fiecare dimineata Biblia în ebraica. Ce gasiti acolo care sa justifice opinia dumneavoastra ca este o carte “revolutionara”?

Erri de Luca:

„Cuvântul. Divinitatea se arata prin acest cuvânt: “El spune”. O data ce cuvântul a fost rostit, lucrurile apar, lumina, zidirea întreaga. Cuvântul atinge un vârf al responsabilitatii si al realizarii imediate. Eu care am investit atât  de mult în vocabular, ma simt consolat vazând eficacitatea acestei unelte. Dimineata, ma trezesc cu craniul absolut vid si sunt ca atare bine dispus. Fac sa-mi intre în teasta un amestec facut dintr-o poveste din Biblie si cafea napolitana. Amestecul ma pregateste sa-mi încep ziua.”

Un alt fragment, pe care-l dedic celor care cred ca sunt singurii crestini adevarati, si singurii de pe fata pamântului care vor fi mântuiti.

„Când eram muncitor aici în Franta, am ocupat în 1982 firma de constructii a unui patron care nu ne platea. Dormeam pe jos, împarteam totul. În noaptea de Craciun, cei cinci musulmani cu care ocupam întreprinderea au cumparat cinci pui pentru a sarbatori o sarbatoare care nu era a lor. Cinci oameni ai Islamului au pregatit un ospat de Craciun pentru un om fara crez. Fraternitatea în stare pura, am cunoscut-o. Ba chiar i-am simtit gustul, în acea carne de pui.”

Lasă un răspuns

